Alle virksomheter som har deklarert varer til Tolletaten vil med denne tjenesten få en månedlig oversikt over alle tolldeklarasjoner tilhørende egen virksomhet.

Til innboksen

Om denne tenesta

Det blir laget én oversikt per kundenummer. Vi gjør spesielt oppmerksom på at virksomheter som har underenheter og hvor det er gjort fortollinger på en eller flere underenheter, får deklarasjonsoversikten lagt i innboksen til hovedenheten.

Det er Tolletatens deklarasjonssystem (TVINN) som er kilden til opplysningene i oversikten. Deklarasjonsoversikten gjøres normalt tilgjengelig andre virkedag etter en avsluttet måned.

Når ny oversikt er gjort tilgjengelig i Altinn, får virksomheten et varsel pr. epost fra Altinn. Dette varselet kommer ikke fra Tolletaten. Varselet blir sendt til den e-posten som virksomheten selv har satt opp i sin egen Altinn-profil.

Mer informasjon om deklarasjonsoversikten finner du her.

Du trenger en av rollene  Regnskapsfører med signeringsrettighet, Regnskapsfører uten signeringsrettighet, Regnskapsmedarbeider ,Revisormedarbeider eller Norsk representant for utenlandsk enhet for denne tjenesten.

Du kan se hvilke roller du har for en aktør på siden Profil. Om du ikke har noen av disse rollene, må du få noen som har til å delegere til deg.

Trenger du hjelp?

Faglig brukerstøtte svarer på spørsmål knyttet til utfylling av skjema.

E-post: post@toll.no
Telefon: 22 86 03 12, tastevalg 2

Åpne kontaktskjema