Innboks
Innboks inneholder meldinger og skjema du har mottatt fra stat og kommune. Innboksen inneholder også dine påbegynte skjema.
Sjekk at du har valgt riktig aktør, dette ser du oppe til høyre. I den blå sirkelen er det en person hvis du har valgt deg selv og en bygning hvis du har valgt virksomheten.
Underenheter og slettede enheter finner du ved å trykke på Vis alle aktører.
Husk å sjekk innboks, arkiv og slettede.
Dersom du vet tittelen på meldingen du leter etter så kan du søke i søkefeltet.
Hvis du trykker på forstørrelsesglasset i søkefeltet og deretter på det blå plusstegnet vil du kunne begrense treffene. Du kan begrense treffene på for eksempel kun innboks, status eller periode.
Har du en arkivreferanse kan du søke opp denne under Status.
Ønsker du å søke opp meldinger for flere aktører samtidig, klikker du på navnet ditt oppe til høyre → Vis alle aktører → Søk på flere aktører.
Her vil du få muligheten til å søke på tvers av alle de du kan representere. Du vil også kunne lagre søkene dine slik at du slipper å legge inn søkeinformasjonen hver gang du ønsker å gjøre et spesifikt søk.
Trykk på meldingen og trykk på Del og gi tilgang. Man kan velge enten personer som står på listen eller legg til ny person.
Alle meldinger har en aktivitetslogg. Når du trykker på en melding du har i innboksen din vises Aktivitetslogg.
Den viser hvem som har opprettet, åpnet og signert en melding. Du kan også se om det er sendt ut varsel på sms/e-post. Det er avsender av meldingen som velger om det skal sendes ut varsel.