Hopp til hovedinnhold
Digdir logoAltinn

Kontakt Skatteetaten om inn- og utbetaling av skatt (RF-1306)

Kontaktskjemaet benyttes av skattepliktige personer og næringsdrivende som ønsker å henvende seg skriftlig til Skatteetaten om inn- og utbetaling av skatt

Når skal skjemaet brukes?

Skjemaet sendes inn ved behov.

Hvem skal bruke skjemaet?

Innsending på vegne av deg selv har ingen begrensninger

Hvis du sender inn på vegne av andre, trenger du å ha fått delegert en av disse rollene:

Om du ikke har disse rollene, må du få noen som har rollene til å delegere dem til deg. Se hjelpesidene våre for veiledning om roller og rettigheter.

Her kan se hvem som har rollene forhåndstildelt

Hvorfor skal skjemaet brukes?

Skjemaet lar deg sende henvendelser til Skatteetaten på en sikker og rask måte. Ved behov kan du også legge ved dokumentasjon og informasjon som er nødvendig for Skatteetatens behandling av henvendelsen din.

Mer om skjemaet

Kontaktskjemaet benyttes dersom du ønsker å ta skriftlig kontakt med Skatteetaten. Du kan legge ved filer.

Du mottar svaret via Altinn, og varsles på SMS og/eller epost når det er sendt ut.

Dersom du ikke er elektronisk bruker kan du i noen tilfeller motta besvarelsen som brevpost.

Trenger du hjelp?

Skatteetatens faglige brukerstøtte svarer på spørsmål knyttet til utfylling av skjema.
Telefon: 800 80 000