Vertstatskontroll egenmelding (KS-0109-1)
Hvem skal bruke skjemaet?
For å bruke tjenesten trenger du fullmakt til enten enkelttjenesten eller tilgangpakken tjenesten ligger i. Inntil videre vil også rollen Sjøfartsdirektoratets skjematjeneste gi tilgang til tjenesten. Les mer på hjelpesidene.
Du kan se hvilke fullmakter du har for en virksomhet på siden «Tilgangsstyring». Om du ikke har noen av disse fullmaktene, må du få noen som har tilgang til å gi dem til deg.
Skjemaet krever innlogging med sikkerhetsnivå 3 eller høyere.
Mer om skjemaet
Før et fartøy underlagt vertstatskontroll settes i drift skal reder sende inn EGENMELDINGSSKJEMA – førstegangskontroll av driftsselskaper. Dette er i henhold til kravene i Forskrift 20. Mars 2001 nr. 373 om kontroll med roroferger, hurtiggående passasjerfartøyer uansett flagg i rutetrafikk (vertstatskontroll). Skjemaet er med i vurderingen om hvorvidt et fartøy får lov til å operere i Norge.
