Eiere av varebiler og små lastebiler som er valgt ut til å svare på undersøkelsen, skal gi opplysninger om kjøring og eventuell frakt av gods i en rapporteringsuke, i tillegg til opplysninger om bilen. Opplysningene brukes til regional og nasjonal planlegging av transport og infrastrukturtiltak.
Til innboksenDenne undersøkelsen ble gjennomført i 2018 og resultatene ble publisert våren 2019. En enkelt bil kan ikke trekkes ut mer enn én gang, men foretak som eier flere biler kan få flere biler trukket ut samtidig.
Svarfrist er oppgitt til høyre for skjematittelen i innboksen.
Privatpersoner og foretak som eier en bil som blir trukket ut til å delta, skal sende inn skjemaet.
For å fylle ut og sende inn dette skjemaet, trenger du Altinn-rollen Utfyller/innsender.
Se hjelpesidene våre for veiledning om roller og rettigheter.
Tjenesten krever innlogging med sikkerhetsnivå 2 eller høyere.
Skjemaet ligger i foretakets eller privatpersonens innboks.
Når skjemaet er sendt inn, vil dere motta et referansenummer som kvittering på at dataene er sendt. Alle innsendte skjema ligger i «Arkiv».
Feilinnsending
Er skjemaet sendt inn med feil eller mangelfulle opplysninger, kan det sendes inn på nytt ved å finne skjema i «Arkiv» og trykke på «Lag ny kopi».