Alle virksomheter/underenheter med utleieenheter beregnet på selvhushold og korttidsopphold (ferieleiligheter, appartement, hyttegrender, vandrerhjem , rorbuer m.m.) med 10 eller flere sengeplasser skal gi informasjon om tilgjengelig kapasitet, antall gjester og overnattinger. Opplysningene brukes til å kartlegge nivået og utviklingen for den kommersielle overnattingstrafikken så fullstendig som mulig.

Til innboksen

Om denne tjenesten

Månedlig

Svarfristen er 10 dager etter utgangen av tellingsmåneden.


Alle overnattingsbedrifter som er trukket ut til å være med i undersøkelsen, skal levere skjemaet.

For å fylle ut og sende inn dette skjemaet, trenger du en av disse rollene i Altinn: Utfyller/innsender, Ansvarlig revisor, Regnskapsfører med signeringsrett eller Regnskapsfører uten signeringsrett.

Se hjelpesidene våre for veiledning om roller og rettigheter.

Tjenesten krever innlogging med sikkerhetsnivå 2 eller høyere.

For foretak med flere virksomheter (underenheter/avdelinger) ligger skjemaet i virksomhetens innboks. For å komme til virksomhetens innboks, logger du først inn i Altinn. Deretter trykker du på ikonet øverst i høyre hjørne. Velg «Vis alle aktører». Merk av i boksen «Se alle underenheter». Her velger du den aktøren (virksomheten) du skal svare for.

For foretak med én virksomhet blir skjemaet sendt til foretakets innboks (det juridiske organisasjonsnummeret). Dette skjemaet er merket med virksomhetens organisasjonsnummer på den første siden i skjemaet.

Når skjemaet er sendt inn, vil dere motta et referansenummer som kvittering på at dataene er sendt. Alle innsendte skjema ligger i «Arkiv».

Feilinnsending
Er skjemaet sendt inn med feil eller mangelfulle opplysninger, kan det sendes inn på nytt ved å finne skjema under «Arkiv» i innboks og trykke på «Lag ny kopi».

Spørsmål om skjemaet?

Mer informasjon finner du her

Tilgjengelighetserklæring

Åpne kontaktskjema