Skjemaet skal benyttes av alle foretak som er pliktige til å sende melding til Finanstilsynet ved inngåelse av avtaler om virksomhetsutkontraktering eller IKT-tjenester.

Foretak under tilsyn kan være omfattet av meldeplikt ved utkontraktering av virksomhet etter gjeldende sektorregelverk eller konsesjonsvilkår i tillegg til finanstilsynsloven § 4-6 og DORA art. 28 nr. 3 femte avsnitt.

Kun foretak som er gitt konsesjon av Finanstilsynet og som er omfattet at regelverk om meldeplikt kan benytte skjemaet.

Dette skjemaet erstatter tidligere skjema KRT-1121.

For ytterligere informasjon om utkontraktering, se Finanstilsynets utkontrakteringsveileder. For ytterligere informasjon om IKT-tjenesteavtaler, se Finanstilsynets veileder for IKT-tjenesteavtaler.

 

Start tjeneste

Om denne tjenesten

Skjemaet benyttes for å rapportere om utkontrakteringer eller IKT-tjenesteavtaler som er meldepliktige etter gjeldende regelverk.  

For å fylle ut dette skjemaet trenger du Altinn-rollen Utfyller/innsender.

For større foretak med flere organisasjonsnummer er det viktig at innsender benytter det organisasjonsnummeret som er tildelt konsesjonen.

Du kan se hvilke roller du har for en aktør på siden Profil. Om du ikke har disse rollene, må du få noen som har rollene til å delegere dem til deg.

Hvilken dokumentasjon som skal legges ved framgår av skjemaet.

Melding om IKT-tjenesteavtale krever ingen vedlegg.  

Spørsmål om skjemaet?

  Ved spørsmål til skjemaet, send e-post til:  art@finanstilsynet.no.

Åpne kontaktskjema