Innmeldingsløsningen samler inn viktig informasjon fra statsforvalternes tilsyn og med kommunenes oppfølging av kommunal beredskapsplikt. Statsforvalterens tilsyn med kommunal beredskapsplikt er hjemlet i lov (sivilbeskyttelsesloven § 29 og forskrift om kommunal beredskapsplikt § 10).
Start tjenesteSkjemaet skal benyttes når Statsforvalteren har sendt endelig tilsynsrapport til kommunen Informasjon fra det gjennomførte tilsynet med kommunal beredskapsplikt eller felles tilsyn med helseberedskapen legges inn i skjemaet etter struktur og nærmere veiledning.
Skjemaet skal fylles ut av statsforvalterens tilsynsgruppe.
Skjemaet skal benyttes for å gi DSB få oversikt over Statsforvalterens tilsynsvirksomhet og kommunenes etterlevelse av kommunal beredskapsplikt. DSB benytter informasjonen bl.a. i styring av Statsforvalteren, utvikling veiledningsmateriell og i rapportering til Justis- og beredskapsdepartementet.
Kontakt Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB)
E-post: postmottak@dsb.no
Telefon: 33 41 25 00