Alle virksomheter som har godkjenning som bemanningsfortak fra Arbeidstilsynet, skal hvert år bekrefte at de fremdeles oppfyller kravene til godkjenning. Det gjør dere i en årlig melding til Arbeidstilsynet.
Dere må sende inn den årlige meldingen for å beholde godkjenningen og fortsatt stå i den offentlige oversikten over godkjent bemanningsforetak.
Start tjenesteAlle virksomheter som er godkjent som bemanningsforetak av Arbeidstilsynet skal hvert år sende inn en årlig melding.
Bruk skjemaet for å bekrefte at dere fremdeles oppfyller kravene for godkjenning. Dere må sende inn den årlige meldingen for fortsatt å stå i oversikten over godkjente bemanningsforetak (arbeidstilsynet.no).
Hvis dere ikke sender inn denne meldingen innen fristen, kan Arbeidstilsynet tilbakekalle godkjenningen. Da får dere statusen som «ulovlig – ikke godkjent» i oversikten, og dere kan da ikke lenger drive med utleie av arbeidskraft som bemanningsforetak.
Dere skal ikke legge ved dokumentasjon eller vedlegg til den årlige meldingen.
Dere skal sende inn en årlig melding innen ett år etter at dere fikk vedtaket om godkjenning som bemanningsforetak fra Arbeidstilsynet, og hvert år innen samme dato etter det.
Hvert bemanningsforetak har derfor en egen frist for når de skal sende inn den årlige meldingen. I god tid før denne fristen vil dere få beskjed fra Arbeidstilsynet i Altinn om hvilken frist som gjelder for dere.
Arbeidstilsynets svartjeneste svarer på spørsmål om utfylling av skjemaet:
Mer informasjon: