Skjema for å søke om tilskudd til kompetansehevende tiltak og utviklingsarbeid innenfor helse- og omsorg i kommuner, fylkeskommuner og interkommunale selskaper, ut fra lokale forutsetninger og behov.
Tilskuddet er gitt av Helsedirektoratet og forvaltes av Statsforvalteren. Dette skjemaet brukes av virksomheter. For å sende inn dette skjemaet må du ha en av følgende roller i Altinn for din virksomhet: Daglig leder (dagl), helse- sosial- og velferdstjenester (uihtl) eller regnskapsmedarbeider (regna)
Skjema er tilgjengelig fra utlysning til søknadsfrist til 17. mars.
For å fylle ut dette skjemaet må du representere en kommune, fylkeskommune, interkommunale selskap, universitet eller høgskole. Kommuner kan velge å utvikle tiltak og tjenester i samarbeid med andre kommuner, helseforetak, næringsliv, utdannings- og forskningsinstitusjoner, frivillig sektor eller andre aktører. Ved samarbeid er kommunen økonomisk og administrativt ansvarlig, og skal stå som søker for prosjektet i sin helhet.
Fylkeskommunene kan kun søke om tilskudd til kompetansetiltak innen psykisk helse og rusfeltet.
For å fylle ut dette skjemaet må du representere en av disse aktørene og ha Altinn-rollen «Helse-, sosial-, og velferdstjenester» eller enkeltrett til tjenesten.
For å sjekke om du har riktig rolle eller enkeltrett kan du logge inn i Altinn og se under menypunktet «Profil, roller og retter». Hvis du ikke har riktig eller enkeltrett, må du få noen som har delegerings- eller administratorrettigheter i Altinn for din organisasjon til å delegere til deg. Se Altinn sine hjelpesider for enkelttjenester og roller.
Skjema for å søke om tilskudd til kompetansehevende tiltak og utviklingsarbeid innenfor helse- og omsorg i kommuner, fylkeskommuner og interkommunale selskaper.
For hjelp eller veiledning for søknaden, kontakt din Statsforvalter. For tekniske problemer med skjema, kontakt Statsforvalterens fellestjenester.