Skjema for rapportering fra aksjeselskap som i inntektsåret har tildelt opsjoner til ansatte. Det skal gis opplysninger om hver ansatt som er tildelt og/eller har innløst opsjoner.
Start tjenesteLeveringsfrist: 1. februar.
Virksomheter som omfattes av ordningen for beskatning av opsjoner i arbeidsforhold for små oppstartsselskap skal gi opplysninger om tildelte opsjoner til ansatte i løpet av inntektsåret.
For å fylle ut dette skjemaet trenger du Altinn-rollen Regnskapsmedarbeider, Revisormedarbeider eller Regnskapsfører uten signeringsrett.
Signering krever rollen Begrenset signeringsrettighet, Utfyller/Innsender eller Regnskapsfører med signeringsrett.
Om selskapet er revisorpliktig kreves rollen Ansvarlig revisor.
Om du ikke har noen av disse rollene, må du få noen som har rollene til å delegere dem til deg. Se hjelpesidene våre for veiledning om roller og rettigheter.
Tjenesten krever innlogging med sikkerhetsnivå 2 eller høyere.
Skatteetaten tilbyr to forskjellige skjemaer i Altinn som kan benyttes til rapportering av disse opplysningene.
Opplysningene brukes for at myndighetene skal få informasjon om hvor mange aksjeselskap som benytter seg av opsjonsordningen og for at Skatteetaten kan overholde pliktene som støttegiver etter statsstøtteregelverket.
Skatteetaten svarer på spørsmål knyttet til utfylling av skjemaet.
E-post: grunnlagsdata@skatteetaten.no
Telefon: 800 80 000 (tastevalg 2-3-3)