Skjema for rapportering fra aksjeselskap som i inntektsåret har tildelt opsjoner til ansatte. Det skal gis opplysninger om hver ansatt som er tildelt og/eller har innløst opsjoner.

Start tjeneste

Om denne tjenesten

Leveringsfrist: 1. februar.

Virksomheter som omfattes av ordningen for beskatning av opsjoner i arbeidsforhold for små oppstartsselskap skal gi opplysninger om tildelte opsjoner til ansatte i løpet av inntektsåret.

For å fylle ut dette skjemaet trenger du Altinn-rollen Regnskapsmedarbeider, Revisormedarbeider eller Regnskapsfører uten signeringsrett.

Signering krever rollen Begrenset signeringsrettighet, Utfyller/Innsender eller Regnskapsfører med signeringsrett.

Om selskapet er revisorpliktig kreves rollen Ansvarlig revisor.

Om du ikke har noen av disse rollene, må du få noen som har rollene til å delegere dem til deg. Se hjelpesidene våre for veiledning om roller og rettigheter.

Tjenesten krever innlogging med sikkerhetsnivå 2 eller høyere.

Skatteetaten tilbyr to forskjellige skjemaer i Altinn som kan benyttes til rapportering av disse opplysningene.

  1. Tjenesten på denne siden er et skjema for manuell registrering av oppgaver. (NB! Mange oppgaver i samme skjema kan føre til treghet eller feilsituasjoner. Skal du sende inn mer enn 50 oppgaver, anbefaler vi at du deler opp innsendingen i flere skjema).
  2. Skjema RF-1301 Tredjepartsopplysninger som vedlegg kan brukes for rapportering av filvedlegg.

Opplysningene brukes for at myndighetene skal få informasjon om hvor mange aksjeselskap som benytter seg av opsjonsordningen og for at Skatteetaten kan overholde pliktene som støttegiver etter statsstøtteregelverket.

Trenger du hjelp?

Skatteetaten svarer på spørsmål knyttet til utfylling av skjemaet.

E-post: grunnlagsdata@skatteetaten.no
Telefon: 800 80 000 (tastevalg 2-3-3)

Åpne kontaktskjema