Skjema for rapportering av oppgaver over betaling for pass og stell av barn. Kan benyttes av offentlige og private barnehager og skolefritidsordninger.

Start tjeneste

Om denne tjenesten

Årlig rapportering – frist 20. januar.

  • 2. januar: Altinn åpner for innrapportering av tredjepartsopplysninger
  • 20. januar: Frist for innrapportering avtredjepartsopplysninger over pass og stell av barn
  • 1. mars: Frist for å få innsendte tredjepartsopplysninger med på forhåndsutfylt skattemelding
  • 20. oktober: Siste frist for korrigeringer av tredjepartsopplysninger for foregående inntektsår

Merk: Oppgaver som leveres etter fristen 20. januar året etter inntektsåret er for sent levert, og oppgavegiver kan ilegges tvangsmulkt.

Korrigering

Man korrigerer feil i innsendte oppgaver ved å sende de inn på nytt med riktig beløp. Siste innsending gjelder.

Offentlig og private eide barnehager og skolefritidsordninger plikter å rapportere tredjepartsopplysninger.

For å rapportere tredjepartsopplysninger benyttes ni-sifret organisasjonsnummer fra Enhetsregisteret.

For å fylle ut dette skjemaet trenger du Altinn-rollen Regnskapsmedarbeider, Revisormedarbeider eller Regnskapsfører uten signeringsrett.

Signering krever rollen Begrenset signeringsrettighet, Utfyller/Innsender eller Regnskapsfører med signeringsrett.

Om selskapet er revisorpliktig kreves rollen Ansvarlig revisor.

Om du ikke har noen av disse rollene, må du få noen som har rollene til å delegere dem til deg. Se hjelpesidene våre for veiledning om roller og rettigheter.

Tjenesten krever innlogging med sikkerhetsnivå 2 eller høyere.

Opplysningsplikten er hjemlet etter Skatteforvaltningsloven kapittel 7.

Skatteetaten tilbyr to forskjellige skjemaer i Altinn som kan benyttes til rapportering av disse opplysningene.

  1. Tjenesten på denne siden er et skjema for manuell registrering av oppgaver. (NB! Mange oppgaver i samme skjema kan føre til treghet eller feilsituasjoner. Skal du sende inn mer enn 50 oppgaver, anbefaler vi at du deler opp innsendingen i flere skjema).
  2. Skjema RF-1301 Tredjepartsopplysninger som vedlegg kan brukes for rapportering av filvedlegg.

Trenger du hjelp?

Skatteetaten svarer på spørsmål knyttet til utfylling av skjemaet.

E-post: grunnlagsdata@skatteetaten.no
Telefon: 800 80 000 (tastevalg 2-3-3)

Åpne kontaktskjema