Skjemaet skal benyttes for å sende nødvendig informasjon og dokumentasjon når selvbetjeningsløsningen ikke kan benyttes.
Start tjenestePrivatpersoner og bedrifter kan selv registrere nytt eller endret bankkontonummer for utbetaling av skatt ved å gå til "Registrere eller endre kontonummer for utbetalinger fra Skatteetaten" på skatteetaten.no. Dette er en enkel og rask løsning.
I enkelte tilfeller kan ikke denne løsningen benyttes. Du kan da fylle ut og sende inn dette skjemaet sammen med nødvendig dokumentasjon. Skatteetaten vil behandle saken og registrere kontonummeret slik du har bedt om
Skjemaet brukes av privatpersoner og virksomheter. Du kan registrere kontonummer:
Hvis du registrerer på vegne av andre trenger du en av disse rollene i Altinn:
Du kan se hvilke roller du har for en aktør på siden Profil, roller og rettigheter. Om du ikke har disse rollene, må du få en av disse rollene delegert til deg. Delegering av rolle for virksomheter kan gjøres av virksomhetens daglige leder, styreleder eller innehaver.
Skjemaet skal brukes for å gi Skatteetaten nødvendig informasjon og dokumentasjon for registrering av kontonummer for utbetaling av skatt. Du skal bare bruke det når "Registrere eller endre kontonummer for utbetalinger fra Skatteetaten" på skatteetaten.no ikke kan benyttes.
Skatteetaten sin faglige brukerstøtte svarer på spørsmål til utfylling av skjema. Telefon 800 80 000