Skjemaet skal benyttes av advokater, bostyrere, NAV eller andre som ønsker å deponere midler på klientkonto eller bokonto. Årsak til deponering kan være at kravshaver ikke kan nås eller nekter å ta imot midlene, eller der det er ukjent hvem som er reell kravshaver til midlene. Skjemaet skal ikke benyttes av eiendomsmeglere som søker deponering av tilbakeholdte eiendomsmidler, da disse skal benytte eget skjema – Søknad om deponering av eiendomsmidler.

Start tjeneste

Om denne tjenesten

Skjemaet skal brukes når advokater, bostyrere, NAV eller andre har klientmidler eller bomidler som ønskes deponert som følge av at det ikke oppnås kontakt med kravshaver eller kravshaver nekter å motta midlene, eller fordi det er uklart hvem som er rett kravshaver. Skjemaet skal kun brukes for nye saker. Det forutsettes at deponenten har gjort det som rimelig kan forventes for å få utbetalt midlene før det søkes om deponering.

Kontaktpersoner med tilgang til å søke på vegne av bedriften de representerer. Velg bedriften du representerer under "Hvem vil du sende inn for?"

Det er ingen krav til vedlegg, men tilleggsdokumentasjon kan vedlegges der det er relevant. Eksempler på relevant dokumentasjon kan være bostyreattest eller skifteattest.

Trenger du hjelp?

E-post: post@norges-bank.no

Åpne kontaktskjema