Skjemaet brukes av bostyrer for å gjøre innberetninger tilgjengelig for kreditor og andre via tjenesten Konkursbehandling
Skjemaet sendes til Konkursregisteret samtidig som du sender innberetningen til tingretten. Innberetningen skal gjøres tilgjengelig for kreditorer, skyldneren og Konkursregisteret i henhold til konkursloven §§ 120 og 122 samt konkursregisterforskriften § 7.
For å fylle ut og sende inn dette skjemaet i Altinn må du ha skrivetilgang i konkursboet. Rollen tildeles automatisk til den som er registrert som bostyrer i konkursboet. Bostyrer kan delegere skrivetilgang til andre ansatte ved advokatkontoret, for eksempel andre advokater, advokatfullmektig og sekretær.
Det kreves sikkerhetsnivå 4 for utfylling og signering av skjemaet. Vedlegg krypteres under sending.
Det må legges ved enten en midlertidig innberetning, årsredegjørelse eller sluttinnberetning til skjemaet.
Hensikten med skjemaet er å gjøre innberetningene i bobehandlingen tilgjengelig for kreditorer og andre via tjenesten Konkursbehandling, og samtidig få registrert nøkkelopplysninger og innberetningen i Konkursregisteret. Når skjemaet med vedlegg sendes inn via Altinn, blir innberetningen lagt ut i tjenesten Konkursbehandling og registrert i Konkursregisteret.
Kontakt brukerveiledning ved Brønnøysundregistrene
Tlf 75 00 75 00