Klage på nettselskap (NVE-0030)
Fra november/desember 2025 bytter NVE ut sine skjemaer med nye skjemaer på ny skjemaplattform.
Utfyllingen av skjemaene skal være mer eller mindre like som dagens skjemaer.
Når dette skjemaet er byttet ut, medfører dette at rettigheter til denne tjenesten må delegeres på nytt til ansatte i organisasjonen. Dette gjøres av organisasjonens daglige leder eller ev. andre som har fått delegert rettigheter til å dele ut tilgang til Altinn-tjenester.
Du kan klage på nettselskapet eller kraftleverandøren din.
Skjemaet er åpent og tilgjengelig hele året.
Skjemaet skal brukes av personer og organisasjoner som ønsker å henvende seg til NVE.
Tjenesten krever innlogging med ID-porten.
Når man sender en klage til RME via skjemaet vil det automatisk bli opprettet en sak i våre systemer. Saken får et referansenummer som du kan bruke i kontakt med oss.
For å lese mer om hva du kan klage på, gå til https://www.nve.no/skjema/NVE-0030.
Kontaktinformasjon
Ved feilmelding eller problemer ved innlogging vennligst se https://www.nve.no/skjema/feil.
Har du spørsmål eller videre problemer kan du henvende deg til rme@nve.no.
Vennligst benytt navn og referansenummer på skjemaet (overskriften på denne siden) som emne, for at vi raskere kan behandle din henvendelse. Send gjerne med skjermbilder og forklaringer.